Släpp bussarna loss – det är vår

Resekartan har ritats om under vintern och plötsligt är det ”skamfyllt” att resa framför allt med flyg. Trots att turistbussen är det mest miljöeffektiva sättet att resa, så har tåget tagit monopol på miljökorrekthet. Men, ”ett hot – fem möjligheter”. Om jag hade varit bussresearrangör så hade jag:

1. Fortsatt att sälja flyg, men det miljösmarta turistbussresandet hade för tillfället fått större fokus i min marknadsföring. Jag tror att detta flygdrev snart ebbar ut, så passa på nu!

2. Hämtat hem Svenska Turistbussföretagens miljölogo och använt den i all marknadsföring, inte minst på min startsida. Varför inte ha logon på bussarna? Se rktravelgroup.se/flygskam-leder-till-okat-turistbussresande.

3. Hämtat hem vår företagsneutrala pressrelease (se ovan länk). Gör om den till din egen och skicka den till din lokala tidning för att få uppmärksamhet lokalt.

4. Sedan hade jag gått in på vibuss.se och bekantat mig med vad det är. Vibuss kan nämligen ta ditt företag från lokalt till nationellt i ett nafs, till inga kostnader och minimalt arbete.

Allt ovan är enkla och MYCKET effektiva sätt att lyfta fram ditt företag och turistbussen. Lova mig att du i alla fall överväger att göra ovanstående. Jag förstår att mycket pockar på i det dagliga, men gör den investeringen. Släpp bussarna loss – det är vår.

Göran Grell
VD RK Travel Group

PS. Vill du ha mer tips på vad du kan göra för att få fart på din försäljning och marknadsföring? Ring mig. Jag är rätt medioker på det mesta, men försäljning och marknad har jag koll på och jag älskar att dela med mig av det så att du blir framgångsrikare i din lokala marknad. DS.