Viktig information angående ny namnlistehantering

Nu byter vi affärssystem och får en modernare plattform. Det nya affärssystemet innebär bl.a. en förändrad, förbättrad och säkrare namnlistehantering som följer personuppgiftslagstiftningen GDPR som träder i kraft i maj. I och med detta hanterar vi dina resenärers personuppgifter enligt den nya lagen.

Så här hanterar du namnlistor till oss om du har Rebus
För Rebus kunder kommer vi att erbjuda en integrerad lösning fr.o.m. 31/3, d.v.s. namnlistorna läses då in direkt mellan Rebus och oss. Före 31/3 hanteras namnlistorna enligt punkt 3.

Så här hanterar du namnlistor till oss om du har Travelize
För Travelize kunder kommer vi att kunna erbjuda en integrerad lösning fr.o.m. 31/3, d.v.s. namnlistorna läses då in direkt mellan Travelize och oss. Före 31/3 hanteras namnlistorna enligt punkt 3.

I övriga fall gör du så här
Fyll i den Excel-mall som vi skickar till dig i god tid före avresa. (Om du vill ha den ännu tidigare är det bara att du kontaktar oss.) Tillsammans med mallen får du också en manual som visar hur du fyller i.

Observera att mallen är unikt kopplad till din specifika resa och att du därför inte kan använda samma mall till flera resor. Detta är ett måste för att rätt namn ska läsas in på rätt resa. Vänligen notera att det är ditt ansvar att alla uppgifter är korrekta, även när det gäller särskilda önskemål, allergier etc.

Kontakta oss gärna om det är något du undrar över; fredrik.helgesson@rktravelgroup.se.